Hamdiye-4 / Evet doğru anladınız. İşte delilleri

0
1377

Evet doğru anladınız. İşte delilleri

-Selam; Hocam yanlış anlamadıysam şöyle diyorsunuz,kadın adet döneminde kanamayı tampon vs. durdurup çamaşırında ve vücudunda kan varsa temizler abdestini alır, namazını kılar..Yani diyelim ki kadın 6 gün adet görüyor , namaz saatlerinde temizlemek şartıyla; namazını kılar, varsa zikirini çeker. saygılar

Tarih:22 Kasım 2008 Cumartesi 16:34:12
RE:Selam

*Evet aynen öyle.Namazdan ve zikirden kalmaz.Doğru anladınız.

hamdiye
Tarih:22 Kasım 2008 Cumartesi 23:51:54

Selam; Yani ben hiç ara vermeden 41 gün bu tespihe devam edebilirim, namaz kılabilirim, hatta her adet döneminde namaz saatinde temiz olmak şartıyla namaz kılabilirim.SAYGILAR

*Evet doğru anladınız. İşte delilleri;

Sayın Hamdiye hanımefendi kızım.Yukarıda belirttiğin durumdan dolayı, Sahihi Buhari-hayız kitabını yeniden okudum. Abdest kitabını da yeniden, biraz daha itina ile okudum….
Kalbin mutmain olsun diye,bazı hadisleri sana da bildirmeye karar verdim ki,en sonunda kendi kalbinin kararını doğrudan,Ayeti kerime ve hadislerin ışığında verebilesin.
Önce hayız kitabının başında konuyla ilgili ayeti yazıyorum. ’’ Sana kadınların ay halini de sorarlar.De ki; O bir ezadır. Onun için hayz zamanında kadınlardan ayrılın ( cinsi temasta bulunmayın) Temizlendikleri vakte kadar kendilerine yaklaşmayın.
(ayrılın ifadesinden kastın cinsel birliktelik olduğu,aynı yatakta yatmalarında,tenlerinin birbirine değmesinde bir sakınca olmadığı, Hz aişe annemizden nakledilen birçok hadisle açıklanmıştır.)
”İyice temizlendiler mi o zaman Allah’ın size emrettiği yerden onlara gidin. Herhalde Allah hem çok tövbe edenleri sever,hem çok temizlenenleri sever.’’

Bu bölümün sekizinci hadisinde,İbrahim en-Naha-i;
Hayızlı kadının ayet okumasında beis yoktur,demiştir.

İbn Abbas da:
Cünübün kuran okumasında bir beis görmemiştir. Peygamber(s.a.v.) de zamanlarının hepsinde (Yani her halinde) zikrederdi.

Ümmü Atiyye; Biz hayızlı kadınların mescide (camiye) gitmeleri, mü’minlerin tekbirleriyle tekbir etmeleri ve dua etmeleri ile emr olunur idik,dedi.

Cabir dedi;
Aişe hayz oldu da Beyti tavaf hariç, bütün haç fiillerini yaptı ve namaz kılmıyordu.
(Çünkü apdest tutması,yani kanın vücut dışına çıkmasını engellemesi imkansızdı)

11.hadis:
Aişe annemiz buyurdu..
Ya Resulullah ben temiz olamıyorum diyen bir kadına;’’Bu ancak bir damar kanıdır,Hayız değildir. Hayız vakti geldiği zaman namazı bırak, hayız zamanın geçince kendinden kanı temizleyerek namazı kıl; buyurdu.”

(Görüldüğü gibi,namazdan uzak tutan kanın vücut dışına çıkışıdır.İster hayız kanı istese başka sebeple olsun,kanın çıkışı ve bulaşması abdesi bozduğu için, namaz kılmayı engeller. Kanın tampon veya pet’lerle engellenmesi,bir namazlık geçici de olsa abdese izin veriyorsa namaz kılmakta,zikir yapmakta bir beis yoktur)

Şimdi okuyacağımız hadiste ise daha büyük müsaade olduğu görülüyor.
15.hadis:….Aişe (r)şöyle demiştir;
Kadınlardan biri Resulullah ile birlikte İtikaf etti.
(itikaf ramazanın son on gününde camide bir hücrede bütün zamanını ibadete vermektir)
Bu kadın, leğen altında( iken kırmızı kanı görülür halde) idi,o namazını kılardı. (Resulullah sav.  onu namazından men etmemiş,camiyi terk et dememişti.) yine ;Aişe (R)dan rivayetle Müminlerin annelerinden biri (Peygamber hanımlarından bahsediyor) Hayızlı iken i’tikaf etmiştir.( yani yukarıdaki kadın gibi bütün zamanını ibadete vermiştir.İtikafta oruçlu ve namazlıydı deniliyor.)

Sanırım bu kadar açıklama yeterlidir.Yani açıkladığım şekilde kanın akışını geçici engelleyebiliyorsak abdest alıp namaz kılınabilir.Kadın Allah indinde, kulluğu yerine getirmede, erkekten daha aciz değildir.

Ayet mealince, Adet görmek, kadına eziyet veren bir haldir.O halde namaz kılabilmek için özel gayret göstermek,zor bir işi Allah için yapmak durumunda kalmaktan ibarettir. Latıf olan Allah’ın, böyle davranıp kendisine ibadet eden kadınları özel olarak ziyade sevapla karşılaması umulur.

Kuran okumak,zikir yapmak,kur’an-a dokunmak,camiye ve her toplantı yerine girmek, asla yasaklanmamıştır. Haşa kadın mescide girişi yasaklanan,aşağılanan,erkeklerden daha geride biri değildir.
Kadınlar bütün vakit namazlarını,cuma, bayram ve ya cenaze namazlarını (mescitlerde) kılabilir. Efendimiz zamanında uygulamalı olarak yaşanmıştır.O günün şartlarında karanlık sokaklarda kandillerle yol alır,yatsı namazına giderlerdi.sabah namazına yarı karanlıkta katılırlardı.
Mescitlerin en arka saflarında saf tutmalarının istenmesi,edep ve hayadan dolayıdır.Kadınları utanıp sıkılmaktan, erkekleri, gözlerini şüphe uyandıracak bakışlardan, kalbi huzursuz edecek hallerden korumak içindir.

Umarım faydalı olabilmişimdir.Her şeye rağmen samimi bir mümin bütün bilgilerinden sonra gönlünün fetvasını da dikkate alır.
Gönüller hakkın nazargahıdır.
Allah dua ve namazlarınızı,ibadetlerinizi kabul buyursun.Amin.
selam ve dua ile.

CEVAP VER