Mümin murdar olmaz (Hamdiye’ye Mektuplar 3)

17.02.2021
776
Mümin murdar olmaz (Hamdiye’ye Mektuplar 3)

Mümin murdar olmaz

’ Temel kural, abdest olmadan namaz kılınmaz, kanlı beden veya elbise ile abdest alınmaz. Erkek egemen toplumlarda kadını ezmenin bir yoludur bu. Şeytanidir. Efendimiz zamanında böyle horgörülere rastlanmaz.’ Tarih:22 Kasım 2008 Cumartesi 11:36:05

Selam hocam, bugün size aslında çok şeyler yazmayı ,çok şeyler sormayı ,danışmayı .geçmişte annemle ilgili yaşadıklarımı anlatmayı düşünüyordum ama sürekli dert anlatan biri olup sizi üzmek istemedim .Belki daha sonra sizde dilemek isterseniz yazarım ,çözüm bulmak umuduyla inşallah. Hocam söyledikleriniz için söz veriyorum ,sözümü tutabilmem için bana çok dua edin. Vereceğiniz tespihi ve yapılışını detaylı tarif edin hata yapmak itemiyorum.

Ben sabah namazını vaktinde kılamıyorum geç kılıyorum ,birde sizden aldığım şu duayı okuyorum her namazdan sonra 200 defa “Allahü veliyüllezine amenu Yühri Cühüm minezzulumati ilennur ” bu duaya devam edeyim mi, bırakayım mı. Sizin zikir konusunda ki yazılarınızı okuduktan sonra yanlış yapıyorum diye önceki okuduğum duaları bıraktım ,siz bazı duaların ayakta okunamayacağını falan yazıyordunuz.

Bir de nur görme konusunu merak ediyorum ,Bir yazınızda anne ismi ve kendi ismimizin burç ve karakterle ilgili bilgi vermiştiniz. Benim ve çocuklarım için bu konuda bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Sizden çok şey istiyorum biliyorum çokta isteyeceğim belli ama sizin gibi bir Allah dostunu bulmak çok büyük nimet ,Allah ilminizi bildiğim ve bilmediğim alemler ve içindeki varlıklar sayısınca artırsın ve nurunuzla insanları aydınlatsın benı de nasiplendirsin inşallah amin. SAYGILAR. selam es selame hocam

Adet günlerinde ibadet konusunu soran, Esra ya cevaptır.

Sevgili Esra…

Mümin murdar olmaz. Cünüpken bile pis murdar olmaz. Sadece namazı o halde kılamaz, yasağı vardır. O da, temizleninceye kadardır. Yedi gün değil.
Maalesef birçok inanış temelsiz. Müslümanlar niye bu kadar geri kaldılar sanıyorsun…İnanışlarımıza da ibadetlerimize de fesat karıştı da o yüzden dünya önderliğini kaybettik. Kan, damarda durdukça, candır. Çıkar çıkmaz, havayla temas eder etmez pisliktir. Hastalık taşıyan bir aracıdır. O yüzden yenilmesi ve üzerimizdeki bulaşığı haramdır. Hemen arınmayı gerektirir. Kan abdest bozan birşey olduğu için kanlı beden veya giysiyle namaz kılınmaz, hikmet efali yapılmaz. (Bu hikmet efali tabirini hakikat ilmine sahip olmayan bilemez. İsterse prf olsun. O yüzden bunu kısmetse sonra öğrenmek üzere bir kenara bırakalım.)

Burada kast edilen abdest gusül abdesti değildir. Gusül bütün bedenin yıkanması demektir. Boy abdesti de denir. Boy abdestini gerektiren şey, bütün vücudun abdesti bozan şeylerle kirlenmesi, bir de cinsi münasebette bulunmaktır.. Bir bayan regl olacağını sezer ve vücuduna kanın yayılmasını, elbisesinin kirlenmesini engellemişse neden bütün vücudunu yıkasın ki. Varsayalım beş on santim çevre kirlendi. Kirlenen bölgeyi yıkaması yeterlidir.
O bacımız, kızımız, annemiz, varlığının gereği olan bir sebepten dolayı neden başka insanlardan, çocuklar, hayızdan kesilmiş kadınlar ve erkeklerden farklı olarak kirlenmiş, murdar olmuş olsun.

Allah kullarını terk eder mi. Kutsiyetinden ne kaybedecek ki pis, murdar sayılsın. Camiye neden giremezmiş. Camiyi kirletmiyorsa niçin girmeyecekmiş.
Yaptığı yemeği yiyeceksiniz, yıkadığı bulaşığı temiz sayacaksınız, fabrikada çalışmasını hoş karşılayacaksınız, gerektiğinde öpüp koklayacaksınız, çocuğunuzu emzirmesine izin vereceksiniz, öğretici, öğrenici, yönetici olarak kabulleneceksiniz ama camiye sokmayacak, Kurana dokundurtmayacaksınız. Abes işlerdir bunlar.

Değil dokunmak, okuyabilir bile. Canı yanınca hayızlı kadın Allah dese taşa mı dönüyor, yoksa fatiha okuması mı yasaklanmış, besmele çekemiyor mu.
’Kuran Fatihadır, fatiha besmeledir’ hadisini nereye koyuyorlar. Temizlenmek kaydıyla, yani kanamayı durdurup, varsa kan bulaşmış vücut bölgeleri temizlenmiş olarak abdest alınır, namaz kılınır. Sızdırmaz petlerin her kadının kolayca alabileceği kadar hesaplı ve yaygın olduğu çağımızda böyle bir sorun yaşanmamalı. Kadınlarımız kızlarımız namaz kılmaktan men edilmemeli. Bunu akıl izan sahibi bir mümin hemen kabul eder.

Ama falan kitap, filan ulema demeye başlarsanız, hz mehdi gelip te kendini kabul ettirip, bu hurafelerden islam fıkhını temizleyinceye kadar bu yanlışı uygular, şeytanın namazı terk ettirme zaferine katkıda bulunursunuz. Temel kural, abdest olmadan namaz kılınmaz, kanlı beden veya elbise ile abdest alınmaz. Erkek egemen toplumlarda kadını ezmenin bir yoludur bu. Şeytanidir. Efendimiz zamanında böyle horgörülere rastlanmaz. Yalnız ut yerinizi kapatacak kadar örtünüz varsa, namaz kılabilirsiniz, diyen efendimizin dinine, Allah’ın sınırsız rahmetine rağmen çooook bidatler ve yanlış yasaklamalar eklenmiştir. maalesef… gecen hayırlı olsun.

Yayınlanma tarihi: 22 Kas 2014, 10:52

YAZAR BİLGİSİ
YORUMLAR

  1. Birisiyim işte dedi ki:

    Fıkhi meselelerde kendi hevanıza göre fetva vermeyin. Adetli kadın ister tampon taksın ister takmasın namaz kılamaz. Namaz, hayz hali vücut bulduğu için haramdır, kanın dışarı akışını engellemekle bu durum ortadan kalkmaz.
    1.Eğer adet kanının engellenmesiyle namaz helal olsaydı, kadınlara adetlerinin kesik kesik geldiği zamanlarda namaz kılabilecekleri söylenirdi. Çünkü adet bazen kesik kesik gelir, bir gün gelir bir gün gelmez. Buna rağmen Efendimiz (sav) zamanında asla bu durumlarda namaz kılabilecekleri söylenmemiştir. Demek ki beyaz akıntıyı görene kadar namaz haramdır.
    2. Sahabi kadınlar da tampon gibi bir bez parçası tıkayarak namaz kılmayı akledebilirdi, yani böyle bir imkanları vardı. Buna rağmen namaz kılmaları emredilmedi. Demek ki günümüz teknolojisi bu durumu değiştirmiyor, tampon takılsa da namaz haramdır.
    3.Bir başka husus, gusül abdestinin beyaz akıntı görene kadar sahih olmayacağıdır. Hayz bitmeden gusül sahih olmaz. Öyleyse istediğin kadar tampon takıp namaz abdesti al, guslün olmadığı sürece namaz kılamazsın. Damardan normal kanın çıkması guslü bozmasa da rahimden gelen adet kanı guslü bozar. Lohusalık da aynı böyledir.
    4.Camiye girememek guslün olmayışındandır. Cünupken ve hayzlıyken ve lohusayken gusül yoktur. Buradan pis, murdar manası çıkarmak yanlıştır. Şeriat hükmü böyledir.
    5. Hz.Aişe(r.a) bu dönemde namaz kılınmadığını çok açık ve net bir şekilde ifade etmiştir. 4 hak mezhepte de bu ortak görüştür.

    1. admin dedi ki:

      Emek verip bu bilgileri sayfamıza yazdığınız için teşekkür ederiz. Allah sizden razı olsun. Yüzlerce bayan kardeşimiz aralıksın temizkalmaya çalışmış ve sıkıntılarından kurtulmuş keşif sahibi olmuşlar ve yaşadıkları sayfamızda yayınlanmaktadır. fikrinize saygımız var. okuduğunuz ve altına fikrinizi yazdığınız yazı ve bir sonraki yani mektup 4 de verdiğimiz ayetler ve hadislerde islam literatüründe mevcut değil mi
      bizim yaptığımız bilgilendirmektir. inanmak kişiye kalmıştır
      selam es selame

    2. Birisiyim işte dedi ki:

      Ben zaten hakkaten doğru mu söylüyorsunuz diye o mektubu da okudum açık bir fikirle okudum ön yargıyla değil. Gördüm ki ayetleri ve hadisleri yanlış yorumlamışsınız. Naklettiğiniz hadiste açık açık biz o dönemde namaz kılmayız demiş Aişe validemiz, siz o durumu kanın kesilememesine bağlamışsınız. Halbuki o dönemde kadınlar bezleri ferçlerine yerleştiriyorlardı, yani kanın dışarı akmasına engel olmalarına rağmen namaz kılmazlardı.Zaten kendi başımıza icma yapmayıp büyük bir alimi(mesela imam hanefi) takip etmemiz bu yüzdendir. Olur da fıkhi bir meselede yanılırız diye.
      Keşif hususuna gelince başka bir mektupta yine dikkatimi çekti, gözde ışık çakması gibi durumları melekleri görmek üzere yorumlamışsınız. Retina yırtılması ve göz migreni gibi durumlarda ışık çakması olur. Bu durum bana, kişilerin yaşadıkları hayalleri keşifte bulunmak olarak yorumladığınızı öğretti. O kadınlar büyük ihtimalle iyimserlikle bir şeyleri size anlattılar, siz de keşif durumu başladı dediniz.